Möt några av våra kunder

Miljöbild i entrén

Alnö Hembageri

Snabb rådgivning och enkel administration

Dariusz Elias har varit kund hos ROI i omkring 15 år. Tidigare hade han kafé Eclair i Sundsvall och sedan 2015 driver han Alnö Hembageri tillsammans med sin fru Mariola. 

– Behöver jag veta någonting så messar jag ROI. Oftast får jag svar på en gång, annars inom en timme, säger Dariusz.

Det är många ekonomiska frågor att ta ställning till i en verksamhet, ofta långt utanför företagarens eget expertområde. Dariusz bollar ingredienser, bakning och beställningar hela dagarna. Då är det bra att ha tillgång till någon som kan det där andra. 

– Det kan handla om skatt, anställningar eller löner – allt möjligt. Och ROI har experter på alla områden, så jag får snabb hjälp oavsett vad det gäller, säger han.

Dariusz berättar att han sannolikt var den första av ROI:s kunder att gå över till att arbeta digitalt med kvitton och bokföring. Och det är han glad för. Det gör nämligen att redovisningsbyrån alltid har tillgång till samma information som honom, vilket underlättar deras kommunikation.

– Och jag behöver inte längre åka in till ROI för att lämna materialet, nu när vi hanterar det digitalt. Det är mycket snabbare och enklare!

Mitt Plåt

Värdefullt stöd till nya företagare

Erik Åslund är plåtslagare och sedan snart två år tillbaka driver han Mitt Plåt tillsammans med Tommy Arvidsson. Utöver de två kompanjonerna har företaget ytterligare tre anställda.

I samband med starten av Mitt Plåt tipsade en bekant till Erik Åslund om ROI Redovisning. Sedan dess har företagen samarbetat. 

– Vi får hjälp med det mesta. Bokföring, löneutbetalningar och inte minst stöd när det gäller företagandet, säger Erik.

Han betonar den goda tillgängligheten hos ROI, både via mejl och telefon, vilket var extra värdefullt under uppstartsfasen. 

– Det är mycket att tänka på i början, särskilt om man aldrig har startat företag tidigare. Ekonomin ska planeras och det är många frågor att besvara. Ska vi köpa eller leasa maskinerna? Hur funkar det med anställda och tjänstepension? Såna saker och mycket mer, säger Erik och fortsätter:

– Det har varit guld värt att få den servicen. 

Mitt Plåt köper sina tjänster hos ROI till fast pris, där rådgivning ingår. Och företagets alla vardagliga ekonomiska göromål sker digitalt. Fakturor går via inläsningsmejl och kvitton fotas och skickas in med mobilen. 

– Så lite pappershantering som möjligt är det bästa, avslutar Erik.