Skicka din deklaration till oss så snart som möjligt

Det börjar närma sig deklarationsdags och som vanligt är det lika bra att sätta igång direkt!

Till dig som har en digital brevlåda skickades deklarationerna ut 2-7 mars. För dig som inte har digital brevlåda skickas pappersblanketterna ut senast 15 april. Vi kan inte söka byråanstånd för din deklaration förrän vi har fått den, så skicka deklarationen till oss så snart som möjligt.

OBS! Du som saknar mobilt bank-id behöver kontakta oss, så att vi kan hitta ett annat alternativ för signering.

Du som har digital brevlåda

Ladda ner din deklaration, som du hittar i PDF-format i din digitala brevlåda. Mejla den sedan till oss på adressen deklaration@roiredovisning.se. Du får en bekräftelse när vi har tagit emot och registrerat din deklaration.

Du som får deklarationen hemskickad i pappersformat

Du har två alternativ.

  1. Skriv under deklarationen och skicka den samt den randiga bilagan till oss per post, eller lägg dem i ett kuvert som du lämnar i vår brevlåda vid kontoret.
  2. Eller skanna in deklarationen och den randiga bilagan och mejla till deklaration@roiredovisning.se. Du får en bekräftelse när vi har tagit emot och registrerat din deklaration.

Material som ska bokföras i samband med deklarationen skickar du till oss på samma sätt: skanna och mejla eller skicka per post eller lämna i vår brevlåda. Kom ihåg att försluta kuvertet och skriva företagsnamn och kontaktuppgifter på kuvertet.

Om du har en momsdeklaration så skriver du under den och skickar med.

Signering

Som tidigare år kommer du att få signera inlämningen av din inkomstdeklaration på Mina sidor hos Skatteverket. Vi meddelar dig när det är dags!

Signeringen förutsätter att du har mobilt bank-id. Om du inte har mobilt bank-id behöver du kontakta oss, så att vi kan hitta ett annat inlämningsalternativ.